Polska marka narodowa warta setki miliardów dolarów
PR dla Zagranicy
Ewa Plisiecka
09.10.2018 15:15
-
Polska marka narodowa dobrze oceniona [posłuchaj].mp3
Według londyńskiej firmy Brand Finance jesteśmy na 23. miejscu w rankingu wartości marek narodowych
Polska marka narodowa na 23. miejscu w światowym rankingu Foto: materiały prasowe
Londyńska firma doradcza Brand Finance wyceniła wartość marki narodowej Polski na ponad 650 mld USD. Nasz kraj znalazł się w zestawieniu na 23. miejscu z marką narodową wycenianą na 654 mld dolarów. To 7. miejsce pośród państw UE.
Na pozycji najbardziej wartościowej marki narodowej na świecie umocniły się Stany Zjednoczone, które zostały wycenione na blisko 26 bilionów USD, wyprzedzając Chiny (12,8 bln), Niemcy (5,1 bln), Wielką Brytanię (3,7 bln) i Japonię (3,6 bln).
Pierwszą dziesiątkę uzupełniły Francja, Kanada, Włochy, Indie i Korea Południowa.
- Awansowaliśmy w tym rankingu, a to bardzo dobra wiadomość – mówi Michał Lipiński, dyrektor Konkursu „Teraz Polska” z Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Rozmawia z nim Ewa Plisiecka.