Facebook i Polska Agencja Prasowa walczą z fake news
IAR / PAP
Dariusz Adamski
09.10.2018 17:27
-
Facebook Polska i PAP rozpoczęły kampanię edukacyjną przeciwko tzw. fake news. Materiał Doroty Piotrowskiej (IAR)
Facebook chce uczyć Polaków jak rozpoznać tzw. fake news czyli fałszywe informacje, rozprzestrzeniające się w sieci
Zdjęcie ilustracyjnepexels/CC0 License/Kaboompics/
W tym celu portal społecznościowy wraz z Polską Agencją Prasową rozpoczął kampanię edukacyjną. "Nie ufaj nagłówkom, zwróć uwagę na zdjęcia, sprawdź źródło, poszukaj opinii innych osób" - takie i inne wskazówki będą rozpowszechnianie za pośrednictwem strony facebookowej PAP przez miesiąc.
Jakub Turowski, szef zespołu Facebooka ds. polityki publicznej w Polsce i krajach bałtyckich podkreśla, że celem kampanii jest edukacja użytkowników Facebooka, by krytycznie czytali to, co pojawia się na ich telefonach komórkowych czy laptopach. - Kampania polega na serii infografik ze wskazówkami jak mądrze i roztropnie czytać dzisiaj treść w internecie. Jeżeli będą wdrażane podczas czytania informacji, na pewno spowodują, że podejście użytkownika do artykułu czy informacji będzie dużo bardziej krytyczne. Krytyczne, roztropne czytanie treści w internecie, na Facebooku jest ważne w walce o dobrze poinformowane społeczeństwo - podkreślał Jakub Turowski.
W akcję włączyła się Polska Agencja Prasowa. - Postanowiliśmy zostać partnerem Facebooka w walce, edukacji z fałszywymi informacjami, dlatego, że uważamy, że od tego też zależy przyszłość rynku mediów: walka z tym zjawiskiem i stawienie przede wszystkim na wiarygodność - podkreślił prezes PAP-u Wojciech Surmacz. Wśród zaleceń znajdują się m.in. takie, aby sprawdzać adresy URL stron internetowych, bo wiele stron z fałszywymi informacjami naśladuje autentyczne źródła, uważać na nietypowe formatowanie oraz sprawdzać, czy informacja nie jest dowcipem.
PAP/dad